2009. január 29., csütörtök

Mandulakrém Jázmintól


Kommentező ajánlata január 23-án:

sziasztok én Jázmin vagyok. Balu jól mondja nagyon, de itt a recept.
Általába karácsonykor csinálom, nem csak cukorbetegeknek, hanem mindenkinek,aki a magas kalóriatartalmú, a szervezet számára semmilyen fontos tápanyagot nem tartalmazó répacukrot ki akarja iktatni az étrendjéből

Mandulakrém
Minden karácsonykor elkészítem a mandulakrémet. Végül is nagyon egyszerű, fogalmam sincs, hogy miért csak karácsonykor csinálom, de valahogy így alakult.
Az eredeti recept szerint cukrozott sűrített tejet kell 1 liter tejben addig főzni, amíg teljesen besűrűsödik, de amióta száműznöm kellett a cukrot az életemből, pudingporból csinálom, és a kényes ízlésű családom nem vett észre semmit. Ezek szerint így is működik. Persze meg is lehet főzni a pudingot, tojással, liszttel, tejjel, ahogy kell, de ebben annyi íz van, hogy szerintem nem érdemes bajlódni vele, pudingporból is nagyon finom.

Hozzávalók: 1 liter tej 4 evőkanál édesítő 2 zacskó vaníliás pudingpor 1 rúd vanília 3 dl tejszín 1 doboz mélyhűtött meggy 1 üveg őszibarackbefőtt 10 dkg mandula 1 kis üveg keserűmandula aroma
A tejből kb. 2 dl-t levettem, és a pudingporokat jól elkevertem benne.
A többi tejet az édesítővel, a vaníliarúd kikapart belsejével és a mandulaaroma felével felforraltam, lehúztam a tűzről, elkevertem benne a tejben feloldott pudingporokat, és állandó keverés mellett forrásig főztem.
Benedvesített sütőpapírt tettem rá, hogy ne bőrösödjön -bár az unokám imádja a bőrt leenni a tetejéről, de most nem volt itt- és hagytam kihűlni. A meggyet felengedtettem, a barackbefőttet leszűrtem, és a barackot kis darabokra vágtam, a tejszínt kemény habbá vertem. A mandulát forró vízbe dobtam, így könnyen lejött a barna héja. Egy kis lábosba öntöttem a mandulaaroma másik felét, beletettem kb 15 szem mandulát, és addig főztem, amíg az összes lé elpárolgott, és a mandulák szép zöldek lettek. Amikor a puding kihűlt, belekevertem a tejszínhab 3/4 részét, majd a barackot, a meggyet és a maradék mandulát. A tetejére tettem a maradék tejszínhabot, és rászórtam a zöld mandulákat.

Köszönjük Jázmin!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése